S'amplien, així, a
cinc les excepcions per percebre la totalitat del sou des del primer dia de la
baixa laboral, incloent-hi embaràs i violència de gènere.
La Secretaria
d’Administració i Funció Pública ha reconegut ampliar fins a cinc les
excepcions en què els empleats públics percebran el total de la retribució en
cas d’incapacitat transitòria (IT). D’aquesta manera, els empleats públics amb
incapacitat laboral per malaltia oncològica, hospitalització o intervenció
quirúrgica percebran el 100% del sou des del primer dia.
Així ho ha anunciat la
secretària d’Administració i Funció Pública, Meritxell Masó, després de la
segona reunió de la Mesa General de la Funció Pública que ha tingut lloc, entre
representants de l’Administració de la Generalitat i de les organitzacions
sindicals, a la seu del Departament de Governació i Relacions Institucionals.
Aquestes excepcions se
sumen a les que ja s’estaven aplicant des del passat mes d’octubre, que són les
baixes per IT que es produeixin durant l’embaràs, així com les baixes motivades
per situacions de violència de gènere degudament acreditades, i durant les
quals els empleats públics també perceben el 100% de la retribució des del
primer dia.
Cal recordar que des
del 15 d’octubre de 2012 s’apliquen les mesures imposades pel Govern de l’Estat
i previstes en el Real Decreto Ley 20/2012, que modifica el règim retributiu
durant la situació d’incapacitat temporal per als empleats públics inclosos en
el règim general de la Seguretat Social.
Així, en cas
d’incapacitat transitòria, els empleats públics percebem el 50% del sou del
primer al tercer dia de baixa laboral; del quart al vintè dia, ambdós inclosos,
percebem el 75% del sou, i a partir del dia 21 i durant tot el període
d’incapacitat temporal, el 100% de la retribució.
Queda pendent de
concretar com es fa l’aplicació d’aquests nous supòsits, i en concret la
retroactivitat d’aquesta mesura, recordem que aquesta és una de les propostes
de la part social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada