dijous, 19 de maig del 2011

Borsa de Treball a l'ACA

D’acord amb l’article 17.3 del 2on Conveni Col·lectiu, el 6 d’octubre de 2004 (acta 0/2004) es va constituir la Comissió Paritària de la Borsa de Treball a l’Agència Catalana de l’Aigua. Aquesta comissió es va crear per estudiar i establir els criteris de funcionament de la borsa de treball.

En el 3er Conveni Col·lectiu, la comissió negociadora va creure oportú la supressió de la comissió de la borsa de treball. D’acord amb el que disposa l’article 17.2 del conveni, els criteris de valoració per seleccionar a la persones per cobrir les vacants, els estableix la Comissió de Concursos, que te la funció de participar i vetllar per garantir els principis en els processos de selecció.

El 30 de juny de 2010 es van constituir el Comitè Intercentres de l’Agència Catalana de l’Aigua i les comissions, inclosa la Borsa de Treball, amb tres membres (UGT, CCOO i CATAC).

El 19 de novembre de 2010 (acta 1/2010) es va dur a terme un procés de selecció extern per part de la Comissió de la Borsa de Treball. En aquesta sessió es va determinar el candidat més idoni per cobrir una plaça de Tècnic Responsable de Projectes Àmbit Infraestructures (ref. E00000024).

En aquesta ocasió en la comissió van participar dos representants dels treballadors (UGT) i dos representants de l’empresa (Cap d’Unitat i Cap de Departament). Es van realitzar proves (amb un pes de 65%) i una entrevista (amb un pes de 35%) del total (100%).

Recentment, els representants de l’empresa en una sessió de la comissió paritària van manifestar que la comissió no s’havia constituït i que no hi havia actes. A les hores, qui va determinar el candidat més idoni per cobrir la plaça abans referenciada? En qualitat de que?

En mig de tota aquesta bugada, recordem que l’accés a llocs de treball a l’ocupació pública han de ser transparents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada