Personal de l’Agència Catalana de
l’Aigua (ACA) desenvolupa les funcions d’atenció telefònica des de l’any 2012,
substituint a l’empresa externa que prestava el servei. Degut a la situació
econòmica i financera de l’ACA, la direcció de Recursos Humans i Organització
va decidir que aquest servei es realitzés amb personal propi.
En data 31 de març de 2011, amb número
de registre 0138S/7226/2011, el comitè intercentres de l’ACA va adreçar una
carta a la direcció amb les propostes de mesures d’augment d’ingressos i de
reducció de despeses. En les mesures de reducció de despeses es va proposar
reduir la subcontractació de feines, limitant-les exclusivament a tasques que
no pugui realitzar el personal de plantilla. També, afavorir les mobilitats
horitzontals del personal treballador.
El dia 2 de juliol de 2012 la direcció
de la Divisió de Recursos Humans i Organització va presentar la proposta als
quatre sindicats amb presència al comitè, la proposta de procés de mobilitat
interna per cobrir les tres places del servei de telefonia. Entre els diferents
aspectes tractats: horari, bossa d’hores, requisits, els representants de
l’empresa van explicar que es formaria a
dos persones del Departament de Documentació i Registre per cobrir possibles
baixes i incidències.
En la reunió del comitè intercentres
del dia 4 de juliol de 2012, acta núm. 06/2012, es va explicar la finalització
del contracte del servei de telefonia i es va acordar fer un comunicat
explicant que no es consideraven mobilitats, que es tractava d’un concurs
encobert.
El dia 5 de juliol de 2012 la Comissió
d’Informació als Treballadors, comunicat núm. 36/2012, va manifestar que el
Comitè Intercentres no participaria en el procés de mobilitats, ja que es
tracta d’un concurs encobert.
El dia 13 de juliol de 2012, el comitè
d’empresa va oferir recolzament als participants, en el procés de mobilitats,
previst pel dia següent.
Avui, la recepció i transferència de
trucades telefòniques, la resolució de qüestions de primer nivell, atendre
peticions i sol·licituds d’informació entre d’altres, ho desenvolupen tres
persones de plantilla de l’empresa.
A banda de tot el desgavell anterior,
ens preocupa les condicions en que aquest personal desenvolupa la seva tasca,
ja que no forma part del personal que controla l’accés a l’edifici. Aquestes
dues tasques es desenvolupen conjuntament ocupant el mateix espai físic dins de
l’ACA. En un primer moment sembla que el servei de telefonia i el de seguretat
són llocs de treball similars i que es complementen. En la realitat els dos
perfils són ben diferents i tenen les seves funcions pròpies. Cada un necessita
el seu espai i ambient idoni per fer la seva tasca.
Quan es va acordar posar en
funcionament el control d’accés biomètric, es va prioritzar de tal manera que
no es va tenir en compte la necessitat de remodelar l’entrada i reorganitzar la
planta baixa. Equipar al personal de control d’accés amb un escàner operatiu
(rajos X), per controlar també la paqueteria i missatgeria que entra a
l’edifici, evitant riscos i prevenint la seguretat.
Un petit espai reduït és la seva
ubicació, on han de realitzar les tasques les quatre persones que desenvolupen
aquestes feines, amb un mobiliari obsolet i escàs. Aquest servei es pot
realitzar igualment en condicions similars a la resta de personal en qualsevol
altre ubicació de l’edifici. Hi ha despatxos buits i alguna planta amb molt
espai disponible. Amb bona il·luminació, amplitud, amb mobiliari actual, amb
millors condicions.
Volem seguretat interna i les millors
condicions també per al ciutadà, és inadmissible que es vulgui oferir un servei
ininterromput i tenir amuntegada a la ciutadania en l’entrada, tant pel servei
que presta el registre com el de seguretat i control d’accés. S’ha de fer un estudi i remodelar l’entrada a
l’edifici per evitar els caos i la dificultat tant per entrar com per sortir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada