El
Consell d’Administració és l’òrgan de govern de l’Agència.
El Consell d’Administració és integrat per les persones membres següents:
El/La titular del departament competent en
matèria de medi ambient que n’és el/la president/a, i el/la
director/a de l’Agència, que n’és el/la vicepresident/a.
Onze vocals representants de
l’Administració de la Generalitat, un/a representant per cadascuna de les següents
matèries designat/da pel departament que n’ostenta la competència: medi ambient;
economia i finances; salut; política territorial i obres públiques; agricultura;
indústria; governació i administracions públiques; energia; i esport;
un/a representant per l’Agència de Residus de Catalunya i un/a representant per l’Ens d’Abastament
d’Aigua.
Una
persona representant de l’Administració General de l’Estat.
Quatre vocals representants de
les administracions locals competents designats/ ades per meitats per les dues
organitzacions d’ens locals més representatives.
Nou
vocals representants de les persones usuàries de l’aigua: dos corresponents als usos domèstics, tres als
industrials, dos als agraris i ramaders i un/una als lúdics, escollits/escollides
d’entre les organitzacions més representatives dels seus interessos,
i una persona vocal proposada per l’Entitat Metropolitana dels Serveis Hidràulics
i del Tractament de Residus, en tant que usuària per títol de l’aigua.
Les
persones membres del Consell d’Administració, que no ho siguin per raó del càrrec, i els seus/les
seves suplents són designats/designades pel/per la conseller/a competent en
matèria de medi ambient a proposta dels organismes i les entitats indicats en l’apartat
anterior.
La
composició del Consell d’Administració de l’Agència Catalana de l’Aigua respon a criteris de
representació i participació paritària de dones i homes. A aquest efecte, es procurarà assolir
la presència en aquest òrgan d’un nombre de dones que representi un mínim de la
meitat del nombre total de persones vocals.
Un/a
lletrat/da de l’Agència, que és designat/da pel/per la President/a del Consell d’Administració, actua
com a secretari/secretària, lliura les certificacions dels
acords i conserva els llibres oficials.
Les
persones membres del Consell d’Administració tenen dret a percebre dietes
per l’assistència a les reunions, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada